Какво трябва да знаем за Facebook пиксела

1

Може би най-полезният от всички интригуващи инструменти, които Facebook създаде за маркетолозите, се нарича Facebook Pixel.

Проследяващият пиксел позволява на рекламодателя да следи колко успешни са Facebook рекламите, като дава точна информация за процента на реализации. Също така, пикселът позволява да създадете персонализирани аудитории въз основа на трафика от потребители на сайта. Това е изключително ценна информация, която може да допринесе за успешността на вашите кампании.

Преди две години съществуваха два отделни Facebook пискела: единият се наричаше пискел за конверсии, а другият за проследяване на аудитории. По-рано през настоящата 2017 година Facebook комбинира тези два пискела в една обща по-добра версия.

В настоящата статия ще разгледаме всички важни точки, които трябва да знаем във връзка с Facebook пискела: какво можем да правим с него, как да го инсталираме и какви инструменти за целта могат да направят процеса по-лесен.

Защо имаме нужда от Facebook Пиксел

Facebook пискелът за проследяване има две основни функционалности:

  • проследяване на потребители, които са предприели действие извън Facebook платформата след клик върху Вашата Facebook реклама;
  • проследяване активността на вашия сайт с цел ретаргетиране.

Всеки човек, който е решил да се занимава с Facebook реклама, трябва задължително да инсталира пиксел на сайта, към който ще отвежда рекламата.

Нека се съсредоточим върху първата заложена цел: проследяване реализациите на Facebook рекламата.

С помощта на пиксела вместо да измервате единствено кликовете на потребителите върху рекламата, можете да видите реално колко потребители извършват конверсия. Това могат да бъдат различни неща – ще изброим основните неща, които ще имате възможност да следите:

  • Когато потребител разглежда съдържанието на вашата страница;
  • Когато потребителят използва търсачката на сайта, за да потърси нещо конкретно на него;
  • Добавяне на продукт към списъка с желани продукти на сайта;
  • Стартиране на процеса по покупка;
  • Добавяне на информация за плащане;
  • Завършване на покупка;
  • Завършване на регистрация на сайта;
  • Някой се регистрира за пробен период на услуга/продукт от вашия сайт и др.

По този начин вие ще знаете, че плащате за реализирана конверсия и ще можете да видите колко ефективни на практика са вашите реклами. Това може да се изчисли лесно по формулата Return of Ad Spent. Ще дадем пример: ако сте инвестирали 100 лева в реклама, а приходите от рекламата са 120 лева, то сте получили 120% възвръщаемост на вложеното.

Facebook пикселът позволява също да анализирате по-добре рекламите си, ако не получавате очакваните резултати. Ако получавате голям брой кликове, но малко конверсии, то вие ще знаете, че тази реклама е чудесна, но или офертата или целевата страница провалят завършването на конверсията.

Ретаргетирането с помощта на Facebook пиксела също е важно. Възможността да таргетирате потребители въз основа на конкретни действия, които са извършили на сайта (като посещаване на определена страница или изоставяне на поръчката 1 стъпка преди финала), може да ви помогне да предадете по-добре целенасочени послания към онези потребители, които вече познават добре сайта и услугата/продукта.

Това ще направи рекламата по-релевантна за потребителите, което от своя страна може да доведе до по-добри резултати с повече конверсии и може да ви спести пари.

Къде да намерите своя проследяващ пиксел

Всеки Facebook рекламен акаунт разполага само с един пиксел, който може да се инсталира на множество страници, които бихте искали да проследявате.

Настоящият пиксел е различен от стария проследяващ пиксел, когато трябваше да се инсталират различни типове проследяващи пиксели на специфични страници.

Ако притежавате потребителски ad акаунт:

Можете да намерите своя пиксел през меню Settings.

Кликнете върху падащото меню горе в левия ъгъл и след като стигнете колонка Assets, изберете по-надолу Pixels.

Facebook Pixel

Ако притежавате бизнес мениджърски акаунт:

Можете да намерите своя пиксел през Facebook Ads Manager.

Кликнете върху падащото меню горе в левия ъгъл и след като стигнете до Ads Manager, кликнете върху меню All Tools. След това изберете „Pixels“.

Facebook Pixel

Ако не сте създали все още вашия пиксел, то ще видите следното:

Facebook Pixel

Когато натиснете бутона „Create pixel“, това, което трябва да направите, е да въведете име на пиксела, за да се създаде успешно.

След това ще видите съобщение, че имате възможност да се регистрирате за бизнес мениджър, където се отваря опцията да създадете до 10 допълнителни пиксела.

Facebook Pixel

След като сте направили това, трябва да прецените къде бихте искали да го инсталирате. Което ни води към следващата тема.

Как да инсталирате Facebook Pixel

След като създадете успешно вашия Facebook Pixel, е време да го настроите. Facebook ще ви представи няколко варианта за инсталиране на пиксела.

За целите на настоящата статия, ще ви покажем как ръчно да инсталирате проследяващия пиксел. Все пак ще кажем, че има и по-лесни начини от ръчния с помощта на Google Tag Manager.

Ако сте попаднали на настоящата статия, защото сте търсили информация как да инсталирате пиксела, то ще ви бъде полезно да прочетете статията докрай, преди да започнете да го добавяте към страниците на сайта си. Също така ще научите как да инсталирате специфични събития за проследяване.

Ръчна инсталация на пиксела

Ръчната инсталация е традиционният и най-разпространен начин за инсталиране на проследяващия пиксел на Facebook. Когато сте на страницата „Pixel“ в “Ads Manager”-а, ще видите опцията „Finish Setting Up Pixel“, ако все още не сте го инсталирали. Кликнете върху нея.

Facebook Pixel

Когато видите това, ще получите три различни опции. Изберете опцията „Install Manually“.

Facebook Pixel

След това ще видите един по-голям прозорец, съдържащ код. Това е вашият пиксел. Копирайте го. Помолете програмиста на вашия сайт да инсталира пиксела в header частта на всяка отделна страница на вашия сайт, която бихте искали да проследявате.

Facebook Pixel

Пикселът трябва да се постави преди затварящия </head> таг, както е показано на изображението по-долу:

Facebook Pixel

Инсталиране на кода с помощта на Google Tag Manager

За да инсталирате кода с помощта на Google Tag Manager, от страницата във Facebook „Set up Pixel“ трябва да посочите опцията „Use an Integration or Tag Manager.“

Facebook Pixel

На следващата стъпка изберете „Google Tag Manager“, както е показано на картинката по-долу:

Facebook Pixel

След това изберете опцията “Quick Install“:

Facebook Pixel

Изберете профил в Google, в който сте създали Google Tag Manager акаунт. (Ако все още не сте създали свой Tag Manager акаунт, то може да го направите с всеки един Google имейл.)

Кликнете върху името на вашия акаунт.

Facebook Pixel

След това кликнете върху името на Facebook акаунта, за който бихте искали да инсталирате пиксел. Ако не виждате такова име, то ще трябва да го създадете за целта.

Facebook Pixel

След това платформата дава възможност за добавяне на допълнителни тагове за събития (за които ще разкажем по-надолу в статията). Кликнете на „Publish“. Инсталирахте успешно вашия Facebook пиксел!

Facebook Pixel

Как да добавяме събития към Facebook пиксела

След като сте инсталирали пиксела ръчно, трябва да добавите т.нар. „събития“ към него. Целта е да определите точно какво ще следи пикселът по вашия сайт. Можете, например, да добавите допълнителен ред с код в края на пиксела на вашата „Thank you“ страница, който да следи финализираните поръчки.

След като сте инсталирали Facebook пиксела, ще видите бутона „Continue“. След като го натиснете, ще се появи опцията да добавяте събития към вашия пиксел. Нека разгледаме пиксела за покупка, например. Когато отбележите тикче в определен инструмент, както е показано на изображението по-долу, ще получите допълнителен код за инсталация на пиксела по онези страници, които бихте искали да следите за конверсии.

Facebook Pixel

Събитията, които можете да проследявате, са както следва:

  • Покупка;
  • Генериране на лийд;
  • Завършване на регистрация на сайта;
  • Добавяне на информация за плащане;
  • Добавяне на продукт в кошницата;
  • Добавяне към списък с желани продукти;
  • Иницииране на плащане;
  • Извършване на търсене;
  • Разглеждане на съдържание.

За да обобщим…

Ще кажем, че Facebook пикселът е задължителен инструмент за всички Facebook маркетолози. Ако искате да проследявате правилно реализациите на вашите рекламни кампании, е нужно да използвате т. нар. off-platform retargeting методи, което става с помощта на Facebook пиксела. По този начин получавате различни възможности за проследяване на конкретни действия, които потребителите извършват на вашия сайт.

int(656)