Как Google Колибри унищожи keyword stuffing-a

Ако нямате никаква представа какво се има предвид под „Колибри“, то вероятно не сте от онези хора, прекарващи по няколко часа на ден в ровене около алгоритмите на Google. Не е нужно да знаете всичко за Google, но ако се интересувате от SEO или държите един-два сайта, то със сигурност е добре да сте информирани що за алгоритъм е Колибри и как може да повлияе на класирането в търсачката.

google-colibri

Ключовите думи при SEO-то

В сферата на оптимизацията на първо място стоят ключовите думи. Най-важният въпрос, на който трябва да може да отговорите, е: „По какви ключови думи трябва да се класира един сайт?“. Това води повечето хора към заключението, че сайтът трябва да се напълни със съдържание, което бъка от ключови думи, които трябва да се повтарят много пъти, за да се набие в „главата“ на Google за какво иде реч на вашия сайт.

Хората също предполагат и че съдържанието на сайта не е нужно задължително да има смисъл. Все пак търсачката няма съзнанието на човек, нали така? Да, беше възможно да се заблуди търсачката с множество натрупвания на ключови думи в безсмислен текст, но това отмина преди две-три години. Сайтове с подобно съдържание се класираха на предни позиции в търсачката, но на практика тези сайтове няма как да генерират голям трафик от потребители, които да се връщат отново, за да четат. Явлението получи името „keyword stuffing“ и в наши дни се наказва от алгоритмите.

Google харесва качествено съдържание и с времето става все по „умен“, дори „претенциозен“. Колибри алгоритъмът се появи като своеобразна кулминация на многото години на анализ, целящи да направят търсачката „интелигентна“ – много повече, отколкото хората са си представяли, че е възможно. Колибри позволява на Google да разбере диалогично съдържание и по този начин да осмисли търсенията на потребителите на базата на това съдържание.

Seo-And-Analytics-Icon

Вместо ключови думи: релевантни отговори на потребителските въпроси

Ако сте притежател на iPhone, то със сигурност поне веднъж сте изпратили гласова команда на Siri с въпрос как да стигнете до определено място или къде се намира магазин на любимата ви фирма за дрехи или обувки.

Можете дори да я попитате колко струва билета за определен филм на кино и да получите отговор с точна цена. Докато в търсачката по-скоро бихте написали „Синема Сити“ и след това да отворите сайта и да откриете цената за прожекцията. Siri скъсява стъпките, по които човек успява да си набави нужната информация и поради тази причина Google се налага също да вдигне летвата.

С Google Колибри вече става възможно да питате търсачката конкретни въпроси. Колибри не гледа само ключовите думи, а всички думи около тях. Колибри следи контекста и по този начин може да отговори максимално точно на въпроса, който сте задали на търсачката. Въпросите „Какво, кой, защо“ получават значимост за търсачката, респективно тя започва да вади резултати, които според нея ще дадат релевантни отговори на зададените въпроси.

Какво означава това за съдържанието?

Ако съдържанието на вашия сайт е добро, то няма за какво да се тревожите. Ако съдържанието е писано с цел да бъде прочетено от хора, а не просто фиктивно, за да има някакво, то търсачката ще разбере, че е полезно и ще го класира напред в резултатите.

Въпреки че Google Колибри алгоритъмът е наличен от 2013 г. насам, сайтовете се адаптират бавно към промените. Колибри се храни с богато съдържание. Алгоритъмът го поглъща и използва, за да посторои своя база от данни, в която да генерира по-добри отговори за хората, които задават конкретни въпроси на Google.

Как да се възползваме от добрите намерения на Google Колибри?

content-king

Тук няма черни или сиви SEO практики. Просто трябва да умеете да пишете добро съдържание или да намерите човек, който да свърши това за вас. Потърсете какви въпроси задават потребителите във връзка с вашата ниша и се опитайте да напишете статии, в които да им дадете максимално полезна информация.

Що се отнася до Google Колибри, правилото „content is the king” важи с пълна сила. Пишете подробни статии, които да бъдат информативни, като количеството не бива да бъде за сметка на качеството на съдържанието.

Пишете съдържание за потребителите, а не за търсачката- тя сама ще ви намери!

int(520)